Český běh žen

Psaní reportů ze závodů radši přenechávám jiným, ale tentokrát udělám výjimku. Český žen běh v Ostravě byl tak skvělý zážitek, že se o něj musím podělit. 

Můj příběh se začal psát v červnu roku 2014. Vyhrála jsem startovné na Runtour do Ostravy, který se měl běžet v červnu. Místo toho, abych si stoupla na trať jsem dva dny před startem seděla v ordinaci lékaře, který mi oznamoval krutou pravdu: "Je to vážné. Máte rakovinu." Hned jsem dostala termín operace. Následovala druhá operace a třicáté narozeniny jsem oslavila návštěvou onkologie. Během těch skoro dvou let, které už uběhly jsem absolvovala 16 chemoterapií, ozařování a mnoho dalšího. Z někoho, kdo pravidelně běhal, dokončil takovou extrémní záležitost jako je Beskydská sedmička se stal někdo, kdo sotva došel z obýváku do kuchyně. Dostala jsem tak strašně fyzicky zabrat, že jsem už nevěřila, že se ještě někdy rozběhnu.
foto facebook Český běh žen

V březnu se na FB objevila výzva 5 na 5, kterou pořádal Český běh žen. Pro vybrané účastnice byly připraveny tréninky s trenérem na Městském stadionu ve Vítkovicích. Na poslední chvíli posílám svůj příběh a říkám si, že mě stejně nevyberou. Asi dva měsíce před startem dostávám mail - blahopřejeme k účasti ve výzvě 5 na 5, ve středu v 18:00 tě čekáme na prvním tréninku. Říkám si: "No ty voe, to bude maso". Ve středu jedu na první trénink, když vidím našeho trenéra Martina říkám si, že jsem radši nezůstala v posteli. Začínáme pomalým během, u kterého se vzájemně seznamujeme s holkama. Každá má svůj příběh, svůj důvod proč je tady. Čas rychle utíká a nakonec uběhneme 8 koleček průběžně proložených pauzami. Poctivě trénuju 3x týdně, pokud nemůžu na společný trénink, dostávám domácí úkol. Dostávám zabrat. První týdny jsem tak unavená, že prakticky jenom běhám nebo spím. Martin nás prostě nešetří :-)

Nakonec přichází 18. květen a generálka na závod, kdy si na tréninku zaběhneme 5 km na zkoušku. Trénovala jsem sice poctivě, ale nevěřím, že bych to mohla fakt uběhnout. Trenér zapíná stopky a my vybíháme. Řadím se do dvojice s Janou a děkuju za pomalé tempo, které jsme spolu zvolily. Obkroužíme příslušný počet koleček a já nevěřím tomu, že jsem to fakt uběhla, vcelku, bez jediné pauzy. Tréninkový čas je 42 minut. Trénovaní běžci si řeknou, to nic není, ale já jsem ráda.

V práci mě šéf hecuje na sprinterské tempo: "Za 28 minut to musíš dát." Haha, budu ráda, když to dám pod 40 minut. Nakonec mi slibuje, že když to dám pod 35 minut, dostanu boty, které mám v práci už týden odložené :-)
foto Vendula Rechová

V pátek před závodem nás čeká prezentace a malý výklus, jako seznámení s tratí. V sobotu se už scházíme přímo před Karolinou a chystáme se na start. Je strašné horko a Martin nám radí namočit si čepice ať se trochu zchladíme. Společně vybíháme a já sleduju růžový dav běžkyň, který se vine po trati. Volím pomalé tempo, přece jenom je horko a nechci to na začátek přepálit. První kopec zvládáme v pohodě, s Hankou a Alčou se políváme vodou, ať se trochu ochladíme. Tři kilometry zvládám v pohodě, pak už to začíná být horší. Po chemoterapii špatně zvládám horko a začínám mít dost. Na posledním kilometru už chvílemi přecházím do chůze. Naštěstí už je to jenom kousek. Poslední seběh ke Karolině a už je tady cílová rovinka. 

Výsledný čas 38:07, super, skvělý čas a já jsem spokojená. V cíli mi na krk věší medaili a já skoro brečím dojetím. Nevěřila jsem, že bych mohla ještě někdy běhat, natož uběhnout 5 km. V cíli se scházíme s holkama a sdělujeme si zážitky z běhu, fotíme se a domlouváme na další trénink, protože určitě nekončím. Chci běhat dál, chci dokázat všem, že i když vás potká něco tak těžkého, že jde žít dál a plnit si své sny. Díky Českému běhu žen, za možnost splnit si ten svůj. Díky Martinovi za skvělé tréninky. Díky holkám, že do toho šly.
foto Český rozhlas Ostrava

Během celého tréninku nás sledoval Český rozhlas Ostrava. Můžete si přečíst nebo poslechnout rozhovor se mnou Pro Radku je běh malým životním vítězstvím a Ostrava hostí Český běh žen nebo reportáž přímo ze závodu Velké odhodlání a ještě větší radost z výkonu.

PS: V cíli píšu šéfovi, čas 35 minut mi nevyšel :-( Gratuluje mi a píše: "Perfektní. Eclipsy jsou tvé." Srším radostí a těším se do práce. Díky VivoOstrava za podporu :-)

1 komentář :

  1. Jsi skvělou motivaci pro ostatní, co třeba přemýšlejí jestli by to zvládli. Všechny holky jsme tam zaválely ....

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates